آموزش سایت ساز جوملا (joomla)
آموزش تولید محتوا الکترونیکی گام به گام و حرفه ای،آموزش مالتی مدیا بیلدر،آموزش mmb،نمونه کار بیلدر،نمونه کار اتوران سازی ارائه مطلب
شما نحو ساخت اتوران و ارائه مطلب را به صورت حرفه ای یاد خواهید گرفت بدون اینکه کد نویسی و برنامه نویسی بدانید.

در ابتدا تفاوت وبلاگ با سایت را برایتان بگویم.وبلاگ رایگان است با امکانات محدود خاص خودش ،اما سایت پولی است و با امکانات بسیار متنوع و جالب.از 30 هزار تومان شروع می شود تا 500 هزار تومان.البته قیمت ها سالیانه است و باید بابت مقدار فضا و میزبانی سایت، شما آن را بپردازید..بستگی به نیاز و نوع کاربری شما می توانید یک سایت برای خودتان داشته باشید.تمام وبلاگ ها یک شکل و تم خاص دارند اما وب سایت شکل و شمایل مختلف و متنوع می باشد.وبلاگها اغلب در مورد یک موضوع ولی سایت ها در مورد موضوعات مختلف فعالیت می کنند مانند سایت تبیان.بعضی سایت ها نیز در مورد یک موضوع فعالیت می کنند.مانند سایت های فروش خودرو یا شرکت های مهندسی .

خیلی از افراد بعد از مدتی که کار وبلاگ نویسی را شروع کردند تصمیم می گیرند که برای خودشان یک سایت شخصی داشته باشند.در واقع وبلاگ نویسی می تواند مقدمه کار داشتن سایت باشدو یا در کنار سایت داشتن می توان به کار وبلاگ نویسی هم ادامه داد.

خیلی از افراد فکر می کنند که برای داشتن یک سایت حتما باید با برنامه نویسی تحت وب آشنا باشند.این طرز فکر مربوط به چند سال گذشته بود.اما در حال حاضر سایت سازهای رایگانی وجود دارند که شرایط لازم و کامل رابرای داشتن یک سایت حرفه ای برای فرد یا یک سازمان  آماده می کنند.کار با سایت سازهابه سادگي کار با برنامه هاي معمولي است .

 

 

از جمله سایت سازهای رایگان عبارتند از:جوملا ، نیوک ، ورد پرس ، دات نت نیوک ، دروپال ، انجن ساز رایگان و فروشگاه ساز رایگان و .......

 

می توانیدبه آدرس سایت http://itline.ir/2006/10/persian-cms-list/

 

 بروید و با سایت سازهای مختلف به صورت دمو با محیط کار آنها آشنا شوید.

 

 

 

کار با سایت ساز ها شباهت بسیار زیادی مانند وبلاگ نویسی دارد

 

 

 

 

 با استفاده از سایت ساز رایگان (سيستم ايجاد و مديريت سايت) مي توانيد براحتي و در زمان کوتاهي يک پايگاه اينترنتي راه اندازي کنيد . براي استفاده از سایت سازها ، به دانش و مهارت خاصي نداريد سایت سازهای رایگان، تمامي امکانات لازم جهت مديريت يک سايت را براي شما مهيا مي کند ! سایت ساز، شما را قادر مي‌سازد در هر سطحي از دانش كامپيوتري باشيد براي خود يک پايگاه اينترنتي راه اندازي کنيد . علاوه بر سادگي كار با آن ، سايت توليد شده داري قابليت هاي پيچيده و حرفه ا‌ي بيشماري است كه با چند کليک آماده استفاده مي‌شوند . به طور مثال يك سايت توليد شده با جوملا در زمان يك روز ، حداقل یک ماه وقت يك فرد حرفه ا‌ي را خواهد گرفت . پياده‌ سازي قابليت هايي چون مديريت كاربران ، تالار گفتمان ، مديريت محتوا ،  مدیریت ماژول ها ، جستجو ، ساير امكانات فراوان در سايت ساز های رایگان به سادگی در سایت ساخته می شوند مانند کار با برنامه پاور پوینت یا ورد و شما هیچ نیازی نیست که  با دانش برنامه نویسی تحت وب آشنا باشید.

 

برای داشتن یک سایت شخصی یا سازمانی :

1-      ابتدا باید یک اسم برای سایت خود انتخاب کنید(دامنه) مانند آنچه که در وبلاگ انجام می دادید .برای این کار می توانید به سایت های ارائه دهنده هاست و دامنه مراجعه کنید یا به سایت ایرنیک ، و در آنجا یک نام برای سایت خود انتخاب کنید.برای خرید هاست و دامنه  من سایت وب ثمین و پارس جوم هاست و هاست  نگار  و سایت جوملا تمپلیت  را معرفی می کنم البته می توانید از سایت های دیگر هاست و دامنه بخرید .با مراجعه به سایت هاست نگار و یا  وب ثمین می توانید به قسمت انتخاب دامنه بروید و در آنجا یک دامنه (اسم یا همان آدرس سایت )انتخاب کنید.ارزانترین دامنه ir  می باشد که می توانید آنرا انتخاب کنید.مثلا اگر من می خواهم یک سایت در زمینه آشپزی داشته باشم می توانم نام ashpazi را انتخاب کنم و با انتخاب دامنه ir  در واقع، آدرس سایت من می شود www.ashpazi.ir

 

2-      پسوند سایت :که می تواند ir ، com ،net،...... باشد.ارزانترین دامنه یا پسوند ir  است که با مبلغ 4500 یا 5000 تومان به فروش می رسد.برای داشتن دامنه ir به سایت ایرنیک مراجعه کنید.

 

3-      مقدار فضا برای سایت: به مقدار فضایی که برای سایت تهیه می کنید به آن "هاست"  گفته می شود.برای دانستن مقدار فضا و مقدار قیمت آن می توانید به سایت ارائه دهنده هاست و دامنه مراجعه کنید. برای داشتن سایت های شخصی می توانید 100 مگا بایت هاست انتخاب کنید . برای داشتن یک سایت شخصی، با مبلغ 30 تا 50 هزار تومان ، می توانید یک سایت شخصی برای خودتان داشته باشید.تا چند سال گذشته (8سال پیش)برای داشتن یک سایت معمولا می بایستی یک میلیون هزینه کرد و برای هر تغییر در سایت بایستی دوباره هزینه پرداخت کرد.اما در حال حاضر با سایت سازهای رایگان روزانه چندین بار می توانید سایت خود راتغییر دهید.این امر در گذشته بیشتر یک خواب و رویا بود.

 

بعد از مراجعه به یکی از سایت های ارائه دهنده هاست و دامنه ، با مدیر آن سایت صحبت کنید و بخواهید که سایت ساز مورد علاقه شما را رایگان نصب کند.در حال حاضر هزاران سایت ، در صورت خرید هاست ودامنه  از آنها ، سایت سازها را رایگان برای شما نصب می کنند.طریقه نصب آنها را می توانید در اینترنت جستجو کنید.اگر آشنایی در این زمینه ندارید بهتر است که بخواهید که سایت ساز را برای شما نصب  کنند.

 

قالب سایت : زمانی که شما هاست و دامنه را خریداری کردید مانند وبلاگ نویسی بایستی به مدیریت سایت خود بپردازید.اولین کار پیدا کردن یک قالب رایگان و زیبا متناسب سایت ساز شما می باشد.اگر سایت ساز شما جوملا است می باید قالب های جوملا را جستجو کنید.در صورت تمایل می توانید قالب زیبایی را خودتان سفارش دهید تا برای شما طراحی قالب سایت را انجام دهند.اما قالب های رایگان نیز برای سایت های شخصی کافی است و نیازی نیست هزینه اضافی بپردازید.

برای مشاهده انواع قالب های جوملایی به سایت:      www.joomla-template.ir  مراجعه کنید.

انواع قالب ها مانند:

قالب سایت های خبری

قالب سایت های مذهبی

قالب سایت های شخصی 

قالب سایت تجاری

قالب سایت نمایشگاه ماشین

قالب سایت فروشگاه

قالب سایت لوزام آرایشی

قالب سایت املاک و مسکن

قالب سایت پزشکی

قالب سایت دانشگاهی

قالب سایت فروشگاههای سی دی کامپیوتری

و ...

.....

 برای آشنایی با انواع مدیریت محتوا سایت فارسی کافی است این عبارت را در گوگل جستجو کنید تا با آنها آشنا شوید.اما در کل ۲۸۳ سایت ساز هستند که با آنها می توان بدون برنامه نویسی سایت درست کرد.می توانیدبه آدرس سایت http://itline.ir/2006/10/persian-cms-list/ بروید .

در سایت http://persiancms.ir/   با مدیریت محتوای فارسی سایت سازها ، توانایی ها و نقاط ضعف و قوت  آشنا شوید.

 

 

 دانلود اموزش سایت ساز جوملا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط مهدی